Tanken på att sitta i en operasalong och trängas med andra samtidigt som skådespelarna går runt i bänkraderna svindlar nästan. Det är långt i från det som är verkligheten i upplevelseindustrin våren 2020. Tvåmeters-regeln och förbud mot samlingar med fler än femtio personer är det som gäller nu. Väldigt mycket går ändå rätt bra med digitala verktyg och digitaliseringen lär få sig en ordentlig skjuts framåt. Men, det fysiska mötet är ändå något speciellt. Känslan av att vara där och då. Inte en inspelad livestream utan där och då. Jag ser fram åt när vi är där igen.
Accenture har funderat lite på framtiden för eventmarknadsföringen på sin blogg, intressant läsning: https://www.accenture.com/us-en/blogs/interactive-insights-blog/where-does-b2b-event-marketing-go-from-here
Bilden är tagen av mig på genrepet av Folkoperans fantastiska version av Bertil Brecht och Kurt Weill Tolvskillingsoperan